Run-DMC jsou pravděpodobně "největší" kapelou v hiphopové historii. Byli první rapovou skupinou, která dostala zlatou i platinovou desku za prodej alb, objevila se mezi nej stars na MTV, byla první, jejíž jméno se stalo fenoménem pro dvě generace hiphopových fanoušků, a stala se jednou ze základních tváří hardcore hip-hopu 80.let
Kapelu RUN DMC tvořili do minulé středy, kdy byl zavražděn jeden z nich, tři členové. Run (Joseph Simmons), D.M.C. (Darryl McDaniels), a Jam Master Jay (Jason Mizell).
Joseph je nejmladší ze tří synů Daniela Simmonse a jeho ženy Evelyn. Vyrůstal v 70. letech s bratrem Russellem a Danielem Jr. v Hollisu, učil se zákonům ulice bez toho, aby jenom zevloval, stíhal prostě tak nějak všechno: "Každej den jsem chodil do školy, po odpoledních jsem hrál basket a coural v downtownu s felama, ale pak jsem šel domů a do noci se učil."
Zatímco Joe navštěvoval školu, starší Russell si stihnul udělat dobrou pověst v New Yorku, nejdříve jako promotér rapových akcí, později jako manažer.
Když Russell přišel se svým prvním větším úlovkem, kterým nebyl nikdo jiný než Kurtis Blow, do domu rodičů, Kurtis a Joe se hned spřátelili: "Brácha a Kurt si hned krutě rozuměli." Joe Simmons - přezdívka RUN znamená (running at the mouth). Brzo na to (začátkem 80. let) začal RUN pro Kurtise hrát jako "DJ Run Love, the Son of Kurtis Blow" v místních rapových show.
Mezitím Run pouštěl kazety se svými vystoupeními z akcí svému nej kámošovi Darrylovi McDanielsovi (DMC). Run ho pak dokonce překecal, aby vystupoval s ním. DMC: "Poprvé jsem s ním stál nahoře na pódiu před všema lidma v jednom clubu v Hollisu. Jenom mi podal mikrofon a řekl: "Máš na to hodinu, tak začni rýmovat, brácho. Nejdřív jsem byl s rýmama fakt těžce mimo, ale časem se to srovnalo."
Oba udržovali kontakt i když šli později každý na jinou vejšku. Nakonec k sobě sehnali ještě třetího do party, kterým nebyl nikdo jiný, než kámoš Jam Master Jay.
V roce 1983 vydali tihle tři na labelu Profile svůj první singl "It's Like That", který zaznamenal obrovský úspěch nejen u místních B-Boys a stal se národním hitem.
Věc z B-side s názvem" Sucker MC's " s na tu dobu neobvyklým minimalistickým beatem je mnohými považována za první hardcore rap song.
Run-D.M.C. poté vydali dva další singly - "Hard Times" a "Rock Box." Video k druhému - rockovému singlu s bzučícími kytarovými rify otevřelo kapele dveře do MTV, což byl na tu dobu pro černou, navíc rapovou kapelu obrovský výkon a pocta. Roku 1984 vydali svou první desku, která se později stala vůbec prvním zlatým rapovým albem.
Russell Simmons mezitím založil Rush Management a nahrávací label, Def Jam, (spolu s producentem Rickem Rubinem). Dal dohromady další hiphopové hvězdy 80. let jako Newcleus, Whodini a UTFO, a vypravil je na první z několika "Fresh Fests", což bylo vlastně takové menší turné hiphopových kapel. Když vběhli RDMC na scénu, nosili všichni černý džíny, tenisky Adidas a pánské klobouky, čímž udělali obrovský dojem na zástupy všech kids, které potřebovali modlu a začali je okamžitě ve velkém napodobovat.
Díky rock-rapovým singlům jako "Rock Box" a "King of Rock" a velké podpoře MTV, kde se jejich songy hráli minimálně 10x denně, se rychle stali hip-hopovou kapelou number 1.
Druhé album z roku 1985 - King Of Rock (které se nakonec stalo platinovým), obsahovalo hity jako titulní "You Talk Too Much," nebo "Can You Rock It Like This,", ke které napsal slova tehdy 16ti letý LL Cool J.
V roce 1986, si kluci zahráli ve filmu Krush Groove, kde se objevili mimo jiné tehdy úplně neznámí Beastie Boys, dále Fat Boys, Kurtis Blow, a LL Cool J.
Ve stejném roce také natočili a vydali třetí desku Raising Hell, která se stala doslova evolucí v historii hiphopové muziky a dnes málokdy chybí v různých anketách o nejlepší hiphopovou desku všech dob. Objevilo se tady totiž dost hutně scratchování a klasické, hodně temné beaty. Raising Hell se rychle stala nejprodávanější deskou v historii rapu. Jenom singlů jako "My Adidas" a "Walk This Way" (který Run DMC nahráli společně s Aerosmith a poprvé spojili rock a hip hop) se prodalo přes tři milony kusů.
Následující turné udělalo z Run-D.M.C. opravdové stars. Bohužel se ale na jejich koncertech vyskytlo hodně případů násilí. V Kalifornii na Long Beach se do sebe při akci pustilo několik místních gangů a dopadlo to tak, že z akce odcházelo skoro čtyřicet návštěvníků dost zraněných. Díky tomuto se Run DMC objevili na titulních stranách bulváru s články, které nesmyslně upozorňovali na agresivitu v hip-hopu a varovali před rapovou hudbou, protože "podporuje násilí".
"Všude se psalo, že naše poselství je špatný a že učíme děti ty nejhorší věci," řekl RUN časopisu Rolling Stone, na jehož titulu se objevili jako vůbec první černá kapela. "Naše image je čistá. Lidi se mlátí každej den. Bojujou mezi sebou a rvou se. A rvali se i když já jsem nebyl ještě na světě a tak to vždycky bude, s tím my nic neuděláme. My jsme jenom jejich idoly."
I přes spoustu těchto incidentů pokračovali v masivním turné spolu s Beastie Boys (jejichž počin "License to Ill" nakonec zastínil i prodejní úspěch alba "Raising Hell") a Public Enemy. Tou dobou se také objevili v reklamách pro Adidas a Coca-Colu a udělali track "Christmas in Hollis" na jednu pekelnou vánoční kompilaci. Čas šel dál a trojka vydala v roce 1988 čtvrtou desku "Tougher Than Leather". Jejich 12ti palcový singl "Run's House," se víceméně ztratil mezi dalšími toho času vydanými deskami, např. Boogie Down Productions (By All Means Necessary), DJ Jazzy Jeff and the Fresh Prince (He's the DJ, I'm the Rapper), deskou Public Enemy (It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back), a dalšími. To, že desky se prodalo najednou "jen" 1,3 milionu kopií brali všichni jako velkou prohru a zklamání.
Dalším filmem, ve kterém se objevili Run-D.M.C. byl akčnější snímek, který se jmenoval stejně jako album z roku 1990 - Tougher Than Leather. Byl zčásti odkazem na problémy u Run DMC, týkající se drog a alkoholu, ale bohužel to byl opět propadák. Aby toho nebylo málo, další špatná zpráva přišla v roce 1991, kdy byl Run obviněn ze znásilnění vysokoškolačky v Ohiu. Nakonec bylo obvinění stažené.
Kapela se pak na rok "ztratila", aby se vzápětí objevila s překvapujícím comebackem - deskou "Down With The King" (1993). Stejnojmenný singl se stal nejprodávanějším ze všech dosavadních singlů kapely. Po vítězném návratu se Run-D.M.C. trochu stáhli z dohledu veřejnosti.
V roce 1998 přišlo překvapení v podobě houseového remixu jejich klasiky "It's Like That", kterou si vystřihnul Jason Nevins, a které se nečekaně prodalo přes milion kopií.
"Byla to bomba, něco jako pecka MC Hammera - "You Can't Touch This'", říká Run.
Nevins v jednom rozhovoru řekl: "Nevím, jestli to vidím moc "černobíle", ale myslím si, že se mi nedostalo tolik respektu, kolik bych si zasloužil." Hmm...
Ve dvacátém roce své existence se parta obloukem vrátila tam, kde začala. S partou z pajzlů, závodek i interhotelů navařili dvanáct výživných songů na album "Crown Royal".
Jako první klip si R-DMC vybrali úvodní skladbu "It's Over", kterou natočili společně s pop-raperem, zpěvákem, producentem a remixérem Jermainem Duprim. Pohodová, líbivá, působivá, možná až trochu moc vlezlá. Co dodat? Decentně přeslazeno. V druhé skladbě si ke klasickým hip hop bicím jen tak líně rapují, soulový zpěv kdesi v pozadí je nejspíš jejich klidnější žánrový kolega Nasir Jones vulgo Nas. Ani když padne jako v případě songu "Queens Day" jméno Prodigy, netřeba se bát větších elektronášupů. Jde jenom o zpěváka hh squadry Mobb Deep. Zároveň s "It's Over" ale do světa vyrazil klip k songu "Rock Show", ve kterém to hned zkraje vypadá, jako když se RUN DMC vrhli do víru šíleného běsnění, ovšem jde opravdu jen o chvilku... takové malé zatmění mysli. Přesto se ale TO následující velmi vymyká z ostatního materiálu na CD, už jen díky tomu, že na něm hostuje Stephan Jenkins, zpěvákem a leader post grungeové US čtyřky Third Eye Blind. (Klip dělal mimochodem Dave Meyers, který pro Outkast režíroval "Bombs Over Baghdad").
"Crown Royal" je téměř klasický rap a la DMC, rockovo rapovou spoluprácí je song "Them Girls", na kterém se mihne Fred Durst, zpěvák Limp Bizkit, další spolupráce se dočkal v "The School Of Old" i Robert James Ritchie (Kid Rock).
Blues-hiphopová "Take The Money And Run" je uvařená za vydatné pomoci Everlasta. Největším nářezem alba je asi znovuoživený hit "Here We Go 2001", který si vzali na triko Sugar Ray. Následuje vyklidněná "Ahhh", pohodovka "Let's Stay Together" (feat. Jagged Edge) a exotická "Ay Papi" (support Fat Joe). Dalším hostem je Method Man a jeho neklidná "Simmons Incorporated". Bonus trackem je č. 13, na kterém si máknul Jason Nevins...
RUN D.M.C byli extrémní, prali se za svý i za cizí. Svoje kolegy ve zbrani si ale sakra dobře vybírali. Jednou vzkázali samotnému "velkému" Michaelovi Jacksonů, že s ním točit nehodlají, protože prý nereprezentuje černošskou většinu.